Klient zwraca uwagę na czystość w restauracji

Restauracja Wyposażenie

Pyszne dania to jedno, wystrój jest równie istotny, ale czystość to wielokrotnie najważniejszy aspekt, na jaki zwracają uwagę klienci restauracji. Zadbany lokal na pewno zrobi dobre wrażenie, a wiele osób wróci do niego za jakiś czas. Brak estetyki i dbałości o czystość na pewno nie będą sprzyjały kolejnym wizytom. Warto więc pamiętać o tej kwestii i nie traktować jej jako mniej ważnej od menu czy wystroju wnętrz.

Środki czystość i sprzęt zawsze pod ręką

W wielu lokalach gastronomicznych właściciele decydują się na tak zwaną otwartą kuchnię, dzięki czemu klienci widzą, jak przyrządzane są dania. Widzą także inne rzeczy, między innymi jak łatwo zabrudzić powierzchnię blatu czy podłogę. Dlatego dbałość o porządek i czystość jest kluczowa, aby nie zniechęcać klientów. Wiele środków, preparatów i narzędzi powinno się więc składać na wyposażenie zmywalni czy kuchni. To płyny do czyszczenia, proszki, szczotki, ale także choćby separatory tłuszczu, baterie gastronomiczne czy filtry, nie wspominając o tak istotnych urządzeniach, jak zmywarki. Dzięki nim będzie się pracowało w zdecydowanie bardziej komfortowych warunkach, a czyste naczynia zawsze będą gotowe do użycia.

Oczywiście wiadomo, że wyposażenie to jedno. Koniecznie trzeba jednak określać zakres obowiązków, ponieważ bez osób odpowiedzialnych za takie czy inne zadania nie uda się prawidłowo funkcjonować w gastronomicznym biznesie. A kluczowa w tej dziedzinie jest opinia klientów. I na nią warto zwracać szczególną uwagę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *